Popüler Platform TikTok YouTube’u Benimsiyor, Yatay Hale Geliyor
Dünyanın en tanınmış platformlarından biri olan TikTok’ta yeni bir dönem başlıyor. Yapılan açıklamalara göre yatay görüntüleme özelliği YouTube’da olduğu gibi TikTok’ta da kullanıma sunulacak.
TikTok’a tarihi bir değişiklik hedefleniyor. Yeni özelliklere ilişkin bilgilerde, TikTok’ta yapılan yeni değişiklik sonrasında platformun YouTube’a karşı değerli bir güç kazanacağı da iddia edildi.
TikTok’ta Yatay Gösterim Dönemi Başlıyor
E-ticaretten sosyal ağa kadar farklı özellikleri bünyesinde barındıran TikTok, yatay gösterim süresiyle YouTube’a karşı daha güçlü bir rakip olacak. Platformun farklı alanlarında yatay görseller kullanılabildiği için yenilikler bunlarla sınırlı değil.
TikTok’ta Store olarak bilinen TikTok Shop’ta da değişiklikler yapılacak. Şu anda sınırlı sayıda kullanıma sunulan TikTok Shop, daha fazla kullanıcının erişimine açılacak. Ayrıca yeni dönem itibarıyla yatay görseller de dahil olmak üzere tüm içeriklerde TikTok Shop özelliği otomatik olarak aktif olacak. Bu sayede TikTok reklam görsellerinin sayısı artacaktır. Kullanıcılar görsellerdeki içeriklere dokunarak satın alma işlemi gerçekleştirebilecek.
TikTok Yatay Görünüm 30 Dakika Olacak
TikTok’taki yatay görseller normal platforma göre daha uzun görseller içerecek. Son düzenlemelerle bu süre 30 dakikaya çıkarıldı. Böylece artık TikTok’ta daha uzun içerik paylaşımı mümkün olacak. TikTok’taki bu yeniliklerin ne zaman hayata geçirileceği henüz açıklanmadı. Ancak sosyal platformlar arasındaki rekabetin daha da artacağı kesin.
Bu gelişmelerin dışında geçtiğimiz günlerde TikTok için Özel Keşfet bölümü de tanıtıldı. Bu da platformun rakiplerinin özelliklerini bünyesinde barındırmaya devam edeceğini gösteriyor.