Ekonomi

Alibaba ve JD.com indirimlerin etkisiyle kâr sıkışıklığı yaşıyor

Önümüzdeki hafta yatırımcılar, Alibaba Group Holding Ltd (NYSE:BABA) ve JD.com Inc’in (NASDAQ:JD) Çin ekonomisindeki tüketici davranışları hakkında fikir verecek olan üç aylık kazanç raporlarına odaklanacak.

DBS tarafından tahmin edildiği üzere Çin’in e-ticaret pazarı gelirinin toplam %69’unu elinde bulunduran bu iki şirket, fiyata duyarlı tüketicileri çekmek için indirimleri dengeleme ve kâr marjlarını koruma zorluğuyla boğuşuyor.

Çin’de indirimlere ve daha düşük maliyetli alışveriş seçeneklerine yönelik artan talep, COVID-19 salgınından sonra yoğunlaşan bir eğilim olarak, Alibaba ve JD.com üzerinde rekabetçi fiyatlandırma sunma baskısı yarattı ve bu da kâr marjlarının düşmesine neden olabilir.

Bu değişim, her iki şirketin de geleneksel olarak Apple Inc (NASDAQ:AAPL), Estée Lauder Companies Inc (NYSE:EL) ve Tiffany & Co (NYSE:TIF) gibi daha premium ürünler satmayı hedeflediği bir dönemde gerçekleşti.

S&P Global analisti Cathy Lai, firmaların daha önce Pinduoduo Inc (NASDAQ:PDD) ve ByteDance’ın sahibi olduğu Douyin gibi rakiplerin hakim olduğu markasız ürünler pazarına daha fazla girmesiyle gelir artışının azalması ve kar marjlarının aşınması riskine dikkat çekti.

Alibaba’nın Taobao ve Tmall Group’u bu piyasa koşullarına yanıt olarak, farklı tüketici taleplerini karşılamak için ürün tedarikine, rekabetçi fiyatlandırmaya ve kaliteli hizmete yatırım yaptıklarını belirtti. JD.com ise herhangi bir yorumda bulunmadı.

Geçen yıl hem Alibaba hem de JD.com, özellikle büyük satış etkinlikleri sırasında indirim ve kuponları sübvanse etmek için milyarlarca yuan harcadı. Yine de, önemli Bekarlar Günü satış festivalini de içeren Eylül-Aralık çeyreğinde Alibaba’nın geliri yıllık bazda yalnızca %2, JD.com’unki ise %3,6 oranında artarak mütevazı bir sonuç elde etti.

LSEG verilerine göre, analistler bu yılın Mart çeyreğinde Alibaba’nın %65’i yerel e-ticaret segmentinden elde edilen gelirinin yıllık bazda %5,3 artmasını beklerken, JD.com’un gelirinin yaklaşık %6 artması öngörülüyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Buna karşılık, hem uluslararası platform Temu’yu hem de yerel platform Pinduoduo’yu içeren PDD Holdings’in geliri Aralık çeyreğinde %123 oranında arttı. eMarketer’ın tahminlerine göre Douyin’in satışlarının 2023 yılında %60 oranında artacağı öngörülüyor.

Mayıs sonunda başlayacak olan ve büyük bir yıl ortası indirim dönemi olan yaklaşan 618 satış etkinliği, Alibaba ve JD.com’un rekabet ortamını yönetme becerisini daha da test edecek. Bu ortam, markaların geleneksel e-ticaret siteleri yerine Douyin gibi platformlarda canlı yayın yapmaya giderek daha fazla yatırım yapmasıyla daha da yoğunlaşıyor.

Alibaba, Mart ayında sona eren çeyreğe ilişkin kazançlarını Salı günü, JD.com ise Perşembe günü açıklayacak. Bu raporlar, bu e-ticaret devlerinin indirimler yoluyla satışları artırmak ve karlılığı sürdürmek arasındaki hassas dengeyi nasıl yönettiklerini değerlendirmede çok önemli olacak.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

reyhanli-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu